Saturday 30 May 2009

SURPRISE!

Pagi Jumaat seperti biasa kami mengadakan majlis bacaan surah Yasin di pejabat. Setelah selesai, aku terus ke bilik pejabatku untuk meneruskan tugasan yang banyak perlu diselesaikan. Baru membelek-belek fail, seorang teman masuk ke bilik ku meminta sahkan salinan sijil anaknya. Kemudian, kami berbincang agak panjang tentang urusan kerja.

Habis perbincangan, aku teruskan kerja untuk seketika. Aku perlu pula turun sebentar untuk urusan pejabat di tingkat bawah, sambil-sambil melihat apa lagi surat-surat yang ada dalam pigeon hole.

Naik semula dengan menyelesaikan beberapa urusan lain. Analisa data, proses permohonan sekolah untuk program latihan mereka, reviu perancangan setengah tahunan dan macam-macam.

Sedang aku kusyuk membuat kerja-kerja tadi, Koyamah muncul depan pintu bilikku....
"Puan, ada hadiah....." Masya Allah satu jambangan bunga dengan teddy bear bertulis "I love you" di dadanya. Terkejut juga aku....Birthday? bukan...Ogos nanti. Wedding Anniversary? belum, Julai nanti. Hari Guru? Hari Ibu? dah lepas.....

Baca kad yang dilekatkan pada jambangan tu..... Baru teringat, hari tu along ada tanya alamat pejabat. Rupanya dia nak bagi surprise. Terus sms along "Thanks 4 d surprise.:)" Along jawab "Hope it's not too late, btw everyday is mother's n teacher's day. Glad u love it.. :)"

Terima kasih buat along di atas surprise ini.......



1 comment:

jwisa said...

whee~~manah pun ter'surprise' skali :)
bila manah nk dpt surprize kt mkssr ni?? hehe