Sunday 12 April 2009

AKHIRNYA JADI KENYATAAN


Dah lama aku sebut nak buat bengkel bina blog. Akhirnya ia menjadi kenyataan, hari ini pada 12 April 2009.

Mulanya, aku chat dengan akhi Budiman blogger Warna Nostalgia. Dia komen blog JIM PP yang ku bina. Kata ku, aku buat blog dalam kesibukan tugas harian (maklumlah pegawai kanan di pejabat). Dan ku nyatakan padanya aku mempunyai blog peribadi juga dan ingin untuk berkongsi dengan sahabat2 lain untuk mengajar mereka bina blog sendiri. Tujuan untuk mengasah bakat menulis dan menggunakan medan ini sebagai medan dakwah.

Alhamdulillah, melalui chatting kami di celah-celah kesibukan kerja, keluarga dan sebagainya, kami nekad untuk terus mengadakan bengkel ini. Aku memohon panduan daripada teman2 dalam jimedia yahoogroups. Ternyata, aku mendapat panduan dan petua yang sangat berguna dari sahabat2 jimedia.

Hari ini seramai 19 orang dapat kami kumpulkan untuk "kick off" bengkel ini. Target kami hari ni adalah supaya setiap yang hadir mempunyai blog masing2. Dan Alhamdulillah, kami mencapai target....

Seronok baca blog yang mereka hasilkan. Insya Allah bengkel seperti ini akan diadakan secara berkala. Semoga Allah memberi kekuatan kepada kami, Amin.....

Aku pulang ke rumah pada hari ini dengan hati yang gembira, puas.....

No comments: