Wednesday 24 June 2009

MENGURUS KRISIS

Seringkali, beberapa tuntutan datang bertimpa-timpa dalam masa yang sama. Bagaimana kita harus menanganinya dengan cara terbaik?

Beberapa perkara yang menuntut kita melakukannya dalam masa yang serentak. Kalau tidak diurus dengan cara yang waras dan rasional, memang boleh mendatangkan kerisauan yang amat dan mengganggu kesihatan.

Alhamdulillah, rakan sekerja yang sangat memahami, anak-anak yang menyokong kuat, (walaupun berjauhan); pesanan dan nasihat teman-teman rapat, aku dapat mengharungi semuanya ini dengan agak baik. Walaupun ianya belum sempurna lagi. Terima kasih kepada semua. Doakan aku akan lebih tabah.


Aku pohon kepada Allah swt agar mengurniakan aku kesabaran dan kekuatan untuk menghadapi beberapa hari kritikal di depanku ini. Amin.....

Wahai Tuhan Kami ! janganlah Engkau bebankan kepada Kami bebanan Yang berat sebagaimana Yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang Yang terdahulu daripada kami.
Wahai Tuhan kami! janganlah Engkau pikulkan kepada Kami apa Yang Kami tidak terdaya memikulnya. dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami.

2 comments:

jwisa said...

semakin jauh,semakin dekat rasanya :)
sayang kamo0o~~
take care!

HjRashid said...

hidup ini tidak lekang dari menghadapi isu dan masalah. itu adat. mengurus krisis juga disebut 'CMP' crisis management plan. kekadang sesi latihan perlu dibuat untuk membiasakan dengan aksi menghadapi krisis.